maandag 6 oktober 2014

MARIJN (slot)

 

Bach: Erbarme dich, mein Gott (Matthäuspassion) - Galou (Roth)



DEEL 4

scène 4

Marijn ligt op de sofa
gekleed in lang slaapkleed
zoals in een kliniek

muziek: Erbarme dich, mein Gott (J. S. Bach, Mattheuspassie)
gezongen versie

veert op
staat nu rechtop in de sofa

ijlt
herbeleeft het verleden

Marijn
maakt wilde gebaren
Louis,
geeft hem nen uppercut!

een ereschuld
dat geraakte niet kwijt
ze wordt overgeërfd
van vader op zoon

nu verstaat ge mij niet
heeft mijn vader gezegd
maar later zult ge mij
wel verstaan

heft slaapkleed omhoog
daaronder grote
witte onderbroek

alleen mijn moeder
mijn moeder alleen
mag mij vanonder
wassen

mijn engelken
wat zal ‘t er gebeuren
als gij d’er niet meer zult zijn?

Louis,
nen uppercut, Louis,
Louis…

Marijn ligt weer neer

muziek klinkt luider

DOEK




Geen opmerkingen:

Een reactie posten