vrijdag 1 november 2013

Zwerfvos

Zwerfvos (foto MDB)

Ik zag Lucas Tavernier voor het eerst tijdens het theaterfestival in Spa. Samen met Serge Demoulin las hij voor uit Sprakeloos - La langue de ma mère van Tom Lanoye.
Later stuurde ik hem mijn gedichten. Ik kreeg een mail. ‘Jouw gedichten ontroeren mij. Ik wil er graag iets mee doen. ‘

We spraken af op het terras van de Vooruit. Het was zomer en warm. ‘Je gedichten doen mij denken aan soefigedichten,’ zei Lucas. Dat ontroerde mij op mijn beurt. Ik zou bindteksten schrijven.
Ondertussen was ik in de maand mei samen met mijn vrouw en muze over de Alpen getrokken. In de voetsporen van Goethe. Achter onze auto een oude caravan. We maakten er alle seizoenen mee. Boven op de berg bliksem en stromende regen. In het dal de geur van salie, rozemarijn en tijm.
Acteur Lucas Tavernier brengt dit tekstmateriaal tot leven in Zwerfvos

Op vrijdagavond 15 november om 20.00 u in Brazza café.
Koningin Maria Hendrikaplein 66 Gent.
Toegang gratis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten