maandag 22 september 2014

MARIJN

DEEL 2


scène 2

klassieke telefoon,zwart bakeliet
Marijn vormt een na een de cijfers van het nummer
op het tafeltje een plastieken teiltje
daarover een gekleurd washandje

Marijn
praat luid door de hoorn van de telefoon

Allo, Scholmiester…
kunde mij niet zes pintjes verkopen
en een banaan of twee
straks komt mijnen kolonel
en ik moet zien dat ik er tegen kan

mijnen kolonel
komt mijn voeten wassen

z’ heeft nen keer gevraagd
of dat ze mij ook vanonder moet wassen
maar behalve mijn moeder
heeft geen een vrouw
mij daar ooit gewassen

vanmorgen is mijn engelken geweest
z’ heeft mij warm eten gebracht
ik heb haar gevraagd:
wat gaat er met mij gebeuren
als gij er niet meer zult zijn?
ze spreekt ervan om
bij haar zoon te gaan wonen
in Amerika

dan zal mijn dochter het werk verder zetten
heeft ze gezegd

Allo, allo, Scholmiester?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten