vrijdag 2 januari 2015

Overwinteren in Spa

Bergbeek (foto MDB)


Choucroute

Met welke kracht stort de bergbeek achter onze camping zich naar beneden. Toen ik met onze hond Luna een avondwandeling maakte, aarzelde zij bij het houten brugje. De beek had immers zijn gewone bedding verlaten. En dus moesten wij allebei een sprongetje maken om bij de brug te komen. Waar het water in normale omstandigheden blijft stilstaan om een klein strandje te vormen, was de bergbeek in volle glorie aanwezig.
Het komt door het smelten van de sneeuw op de Venen. Dit jaar was er een uitzonderlijke sneeuwval. Gisteren nog konden we voor de derde keer op rij langlaufen. Ski de fond op nieuwjaarsdag. Wat een heerlijke ervaring! Daarna choucroute porte-bonheur bij Bruno in de Géronstère.
Bruno heeft heel zijn familie uitgenodigd.
‘In zijn eigen kring voelt hij zich goed,’ zegt Nomade.
Choucroute is hier blijkbaar het gerecht voor nieuwjaarsdag. Je ziet het massaal in de vele artisanale beenhouwerijen. En ook restaurants pakken ermee uit.
Toen ik bij mijn vriend de Krantenman passeerde, maakte hij net een praatje met de mecanicien waar hij mij met mijn auto naartoe wilde sturen. De mecanicien was echter bij zijn zus in Verviers, zodat ik bij de jonge vrienden van Bruno terechtkwam.
‘C’est une question de famille,’ zeg ik tegen Nomade wanneer ik via Bruno of Krantenman verder word geholpen. Het feest op oudejaar in de Géronstère leek wel een groots familiegebeuren. Waar wij langzamerhand deel van beginnen uit te maken

Geen opmerkingen:

Een reactie posten